FANDOM

Een groot deel van de MKB bedrijven gebruikt Google Apps for Work voor onder andere Gmail en om de agenda bij te houden. Google Apps for Work is echter meer. Het kan ook fungeren als fileserver waar je als bedrijf in kunt werken. We gaan dieper in op de service Drive en de mogelijkheid om tekst te verwerken.

DriveEdit

Google Drive biedt dezelfde functionaliteiten als Dropbox, maar dan van Google met nauwe samenwerking met Android, Chrome en andere services van Google. Je kunt instellen welke gebruikers toegang hebben tot welke map en welke rechten deze gebruikers individueel hebben. Alle data wordt redundant opgeslagen over het netwerk van Google. De data die op Google Drive opgeslagen wordt blijft van de gebruiker en is ten nimmer van Google.

Samen met drive zit een tekstverwerker waarin je documenten, spreadsheets, formulieren en presentaties kunt aanpassen en aanmaken. De service is een tegenhanger van  het Office pakket, maar dan webbased en kost niets extra.

Alle services van Google Apps for Work worden opgeslagen op Google Drive. Dus wanneer je veel e-mailt en de mails niet verwijdert dan gaat dit van je totale opslagcapaciteit af.